
De set van de zaalvoorstelling. De speeltafel met 3 cameraatjes.

De drie camera's worden live op het podium gemixt tot een beeldverhaal op het grote scherm met filmische overgangen.
IJsselbiënnale
TAMTAM maakte de voorstelling als onderdeel van De IJsselbiënnale, een internationale kunstroute met werken in de openbare ruimte langs de hele IJssel. Het thema van deze editie was Tij, Tijd en Tijdelijkheid. In dat licht kunnen we de snelwegen als nieuwe rivieren zien, waarop een onophoudelijke stroom zijn weg vindt via draaikolkende rotondes. Soms, diep in de nacht, staat de bedding bijna droog maar vaak overstroomt de weg en stagneert de stroming. Door de reisbeperkingen in Coronatijd komt nu sterker het idee naar boven dat deze metalen zondvloed misschien wel eens tijdelijk zou kunnen zijn. Het zou passen in de golfbewegingen van de tijd. Zal er ooit een tijdperk zijn zonder auto’s?
Vanuit het optimistische perspectief van de jaren ‘50, waarin deze vloed als een onschuldig beekje begon maakte Gérard Schiphorst deze voorstelling.